İHH Beykoz İlçe Temsilciliği Yönetim Kurulu Üyesi Murat Kahraman, İHH’nın Ramazan Etkinlikleri kapsamında, İHH’nın faaliyetlerini yerinde incelemek amacıyla Bangladeş-Arakan bölgesine gitti.

2018 yılında Doğuş Haber Gazetesi İmtiyaz Sahibi Ozan Derviş ve Dost Beykoz Gazetesi İmtiyaz Sahibi Kader Gür’de İHH’nın faaliyetlerini incelemek üzere Bangladeş’e gitmişti.

İHH Beykoz İlçe Temsilciliği, Murat Kahraman’ın 31.03.2022 ve 05.04.2022 tarihleri arasında gerçekleştirdiği ziyareti hakkında hazırladığı raporunu ilçe yerel basını ile paylaştı.

Raporu orijinal haliyle okuyucularımıza aktarıyoruz.

BANGLADEŞ 2022 RAMAZAN

(31.03.2022-05.04.2022 Bangladeş Arakan Ramazan Çalışma Raporu)

Bangladeş Ramazan 2022 Ekibi;

Niğde'den Ahmet Sami Bayraktar ve Sedat Özdemir beyler, İstanbul'dan Serkar Taştan ve ben Murat Kahraman olarak 31 Mart 2022 tarihinde THY uçuşu ile yerel saatle 11:50'de Dakka Havalimanına indik. İHH Genel Bşk Yrd Sayit Demir Beyin yönlendirmesiyle Otel servisi bizi Havalimanından aldı ve kalacağımız otele geldik. Kısa bir dinlemenin ardından akşamüzeri bir Ramazan etkinliğine katılacağız İnşâallah.

- 31.03.2022 saat 20:00 sularında İHH Güney Asya sorumlusu Munawwar Hüseyin bey ve İHH Genel Bşk Yrd Sayit Demir Bey ve ekibimiz, Dakka'da hayrî hizmetlerde bulunan bir vakfa gittik. Oradan da yine hayrî hizmetler ve yetimhane işletmesi olan bir müessesenin toplantısına katıldık...

- 01.04.2022 Cuma günü sabah Bangladeş merkezde Ramazan Erzak Kolisi dağıtımı yaptık.. Cuma namazı sonrası şehirde ziyaretler yaptık.

- 02 Nisan 2022 cumartesi günü saat 10:45'de Dakka'dan Us Bangla Havayolu ile Arakan Sınırındaki Cox s Bazar Şehrine geldik. Buradaki programlarımıza başladık. Cox s Bazar'dan kuzey doğu yönüne doğru 70 km mesafedeki Chakria şehrine 2 saatlik zorlu bir yolculukla ulaştık; burada İHH'nın ilk Arakan Yetimhanesini ziyaret ettik. Ramazan Gıda Kolisi dağıtımı yaptık, burada kalan 35 çocuk bize güzel bir Kur'an ziyafeti sundular. Akşam ezanı okunurken tekrar Cox s Bazar'a otelimize döndük. Bangladeş'te bugün Ramazan başlamadı.. İnşâallah yarın başlayacak.

- Bugün 03 nisan 2022, Bangladeş'te Ramazan-ı Şerifin ilk günü.. Yerel saatle 09:30'da Cox s Bazar'dan otelden çıkıp Hind Okyanusu sahilinden güneye doğru Arakan sınırına en yakın yere gittik. Bu bölgede 30 civarında Kamp ve 1 milyon civarında Arakanlı mülteci Müslüman var.

Bu Kampta Kumanya dağıtımı yaptık. Buradaki Yetimhane ve Ayrıca Yetim Vakfı tarafımdan kadınlara yönelik yapılmış El Sanatları Kursunu ve Psikolojik Terapi Merkezini denetledik.

Yine bu Kamp bölgesinde AFAD tarafından yapılmış  tam donanımlı Hastaneyi ziyaret ettik.

İHH'nın Kamplar bölgesine yakın bulunan yerel Çalışma Ofisini ziyaret ettik.

Akşamüzeri Otelimize dönerken Hint Okyanusunda Günbatımını seyrettik. Bugün 04.04.2022 Pazartesi, Bangladeş'te Ramazan-ı Şerifin 2. günü. Cox s Bazar'da iki günlük faaliyetlerimizi tamamladık Elhamdulillah.. 09:50 hareketle Us Bangla Havayolu ile Başkent Dakka'ya geldik.

Gün içinde Dakka'da bazı ziyaretler yaptık. Akşam da bir Yetimhanemizde Çocuklarla birlikte iftar yaptık, akabinde İstanbul'a doğru hareket ettik.

05.04.2022 pazartesi günü saat 06:00'da İstanbul Havaalanına indik. Rabbim İHH'NIN başarılarını ziyâde eylesin. Tüm bağışçılarımızdan Allah razı olsun; yardımlarının devamını nasip etsin Mevlâm.. Her kuruşun tam isabetle yerine ulaştığına şahitlik ettiğimi ifade etmek istiyorum. Tüm Arkadaşlarımıza selam, saygı ve muhabbetlerimi arz ediyorum.